Puigsallança

cim número 39 del llistat dels 100 cims de la FEEC zona de descàrrega d'arxius

Sant Aniol de Finestres-Costabella-Cingles de Costabella-El Faig Rodó-Puig Sallança-Santuari de Finestres-Raspats-Sant Aniol de Finestres
Cartografia  Ed. Alpina  Mapa Garrotxa-Zona Volcànica
Coordenades  UTM Datum WGS84
Distància recorreguda  9,86  Km. Temps 3 h. 52 min.
Altura màxima 1026 metres   Ascens acumulat   679 metres
La pujada, des de Costabella fins al faig Rodó va ser de molt mal fer ja que el camí, molt embardissat, va ser molt perdedor o així va ser quan nosaltres vam fer el recorregut. La tornada pel santuari va resultar molt més còmoda i fàcil ja que es troba millor senyalitzada. A Raspats podem triar com fer el descens. El podem fer per la pista o bé pel sender senyalitzat. Si després de la caminada teniu gana, podeu guardar taula al restaurant Can Tura, de Sant Aniol de Finestres.
Per accedir a Sant Aniol de Finestres haureu d'agafar la carretera GI-531, bé des de les Planes d'Hostoles, bé des de Sant Gregori, al Gironès. Al km 25 d'aquesta carretera surt un desviament cap a Sant Aniol, per la carretera GI-530. Després de poc més de 2 quilòmetres arribarem al trencall del restaurant Can Tura. Ens desviarem a la dreta i després a l'esquerra i arribarem al pont sobre el Llémena. Aparcarem.

descripció del recorregut

Començarem la caminada creuant el pont i seguim la carretera en sentit nord-est. A uns 700 metres deixarem la pista i agafarem l'altra que segueix per l'esquerra i que va a buscar el riu Llémena i la planta embotelladora d'aigües de Sant Aniol. Al cap de 900 metres deixarem aquesta pista i pujarem pel sender que surt per la dreta i que va pujant vorejant els camps. 1300 metres més endavant arribarem a un encreuament. Agafarem el corriol de l'esquerra i arribarem a Costabella. Passarem la primera edificació pel costat dret i sortirem al portal de l’edifici principal. El voltarem pel costat esquerra, passant entre aquest cantó i un cobert en ruïnes, i girarem a l'esquerra per anar a parar a l'edificació que veiem al darrere de l'edifici principal. Aquí haurem de buscar el camí bo, ja que es troba una mica amagat. Una vegada ens trobem sobre el camí anirem seguint-lo per dirigir-nos als cingles de Costabella. Els superarem seguint el camí en sentit més o menys nord fins que el camí gira en sentit sud-est per creuar el canal de la font de can Barretina. Uns 150 metres més endavant el camí torna a girar a l'esquerra per tornar a passar el canal per una cota superior i acabar sortint a altre encreuament, després d’haver passat el mas enrunat de can Barretina. Seguirem per l'esquerra en sentit sud-oest i 400 metres després sortirem a una pista. La seguirem per la dreta en sentit nord-est i en deixem una altra que segueix en sentit nord-oest. Caminarem 400 metres més i arribarem al faig Rodó. Seguirem pujant uns pocs metres més i començarem un descens per arribar a un petit coll marcat amb una fita de pedres. Seguirem el camí de la dreta i arribarem al cim. Començarem el retorn seguint el camí que va en sentit sud-est i 370 metres més enllà trobem un sender que, per la dreta, ve de can Barretina. No és un sender que ens serveixi, així que continuem recte en sentit nord-est per dirigir-nos al santuari de Finestres. A 1000 metres del cim trobarem un encreuament. Seguirem recte i sortirem a un oratori que és l'avantsala del santuari. Seguirem baixant pel camí marcat i sortirem a Raspats i a una pista. La seguirem per l'esquerra i després de pocs metres arribem a la pista apta per a vehicles que ve de Mieres. Tan sols la seguirem uns 100 metres ja que agafarem, si no volem fer el retorn per la pista, el sender senyalitzat que surt per l'esquerra. Tornarem a sortir a la pista més endavant, però de nou la deixarem per seguir pel sender que ens tornarà directament al punt de començament de la caminada.