Castell de Milany

cim 88 del llistat dels 100 cims de la FEEC zona de descàrrega d'arxius

Vallfogona-GR3-Castell de Milany-Les Artigues-Can Quillet-Plana Batallera-La Montada-Vallfogona
Cartografia  Ed. Alpina  Mapa Taga
Coordenades  UTM Datum WGS84
Distància recorreguda  13,5 Km. Temps 4 h. 13 min.
Agradable excursió que es pot fer perfectament en un matí. No colen moltes explicacions ja que el recorregut, per lo menys en lo referent a la pujada, es troba perfectament senyalitzat i es fa en la seva totalitat recorrent el traçat del GR3. Pròxim al cim deixarem aquest GR però per tornar cap a l'aparcament també trobarem moltes senyals que ens ajudaran a completar el recorregut sense gaires problemes.
Vallfogona te un nucli antic molt interessant amb carrers carregats d'història.
Podeu visitar la web de l'ajuntament per a més informació
Agafarem la carretera N260 que és l'antiga carretera d'Olot a Ripoll. Quan arribem a Vallfogona veurem una benzinera. Entrarem al poble pel carrer que passa pel seu costat. Anirem seguint aquest carrer fins arribar a l'aparcament lliure que hi ha a la part Sud de la població. Al costat de l'aparcament surt el sender GR3 que és el que agafarem per pujar al Castell de Milany.

Sortirem de l'aparcament anant a trobar el sender, senyalitzat,  que baixa en sentit Sud en busca del pont medieval que veiem a sota. Just passar el pont el GR gira a la dreta. Veurem un pal indicador. Seguirem direcció al Castell de Milany. Anirem pujant seguint sempre el GR i sortirem a una pista. La seguirem per la dreta. Més endavant deixarem la pista i enfilarem per un sender que puja per l'esquerra. Seguint sempre el GR arribarem al Collet de Milany i ja tindrem, a la dreta, les ruïnes del Castell a la vista. Fet el cim baixarem de nou al Collet i seguirem uns metres pel GR fins trobar una pista que baixa per l'esquerra. Abandonarem el GR i tirarem per aquest desviament per anar a parar a un encreuament senyalitzat. Seguirem en direcció a Can Quillet. Passat aquest mas trobarem un encreuament a on deixarem la pista que se'n va per la dreta i uns metres després farem drecera agafant un sender que deixa la pista per la dreta i anirem  a sortir de nou a la pista uns metres més abaix, havent deixat Can Sargatall a l'esquerra. Ja seguint sempre per aquesta pista acabarem per sortir a una carretera encimentada. Seguirem en sentit Nord. Deixarem un camí d'accés a la Teuleria i, baixant, creuarem de nou la Riera de Vallfogona i enllaçarem amb el PR C 59.1. Seguirem per la dreta per passar al costat de la Montada. Aquest itinerari segueix per la pista, però el PR segueix pel darrera del mas. Cap problema però ja que, tant per un costat com per l'altre, el camins acaben ajuntant-se. S'ha d'anar amb compte ja que la carretera no porta directament a Vallfogona així que s'haurà de trobar el PR per estalviar-nos el tram d'asfalt que hauríem de fer si seguéssim per el ciment. Per trobar el PR tenim dos opcions. La primera passa per creuar el filat que trobem a la dreta quan la pista fa un revolt a l'esquerra. Ja creuat el filat, el seguirem deixant-lo a la dreta fins que trobem altre pas. Ja hi som al PR. La segona opció passa per continuar per la pista i fer el revolt a l'esquerra. Després fa altre revolt, ara a la dreta. Altre revolt, ara més obert a la dreta també i quan fa el següent gir a l'esquerra deixarem la carretera per seguir pel PR. I així arribarem al carrer que, per la dreta, ens ha de portar fins l'aparcament.