Montau

cim número 4 del llistat dels 100 cims de la FEEC

Olesa de Bonesvalls-Matarodona-Puig de l'Antiga-Puig de l'Avençó-Montau-Pla de Montau-Pista Transversal-Turó del Mestre Escalat-Matarodona-Olesa de Bonesvalls
Cartografia  Ed. Alpina  Mapa Garraf
Coordenades  UTM Datum WGS84
Distància recorreguda  7,7 Km. Temps 1 h. 39 min.
Excursió circular que es va fer seguint fil per randa  la ressenya que figura a la pàgina web de la FEEC

Tan sol comentar, per aquells que els agradi visitar cabanes de pedra seca, que quant acabem de fer la baixada i trobem la pista denominada transversal a la ressenya, si creuem recte aquesta pista veurem una d'aquestes cabanes en molt bon estat de conservació. Pot servir, en un moment donat, fins i tot d'aixopluc.
Haurem d'arribar a la població d'Olesa de Bonesvalls, be des de Begues, be des d'Avinyonet. Quan som a la Població entrarem pel Carrer de l'Hospital i arribarem a una plaça amb una sucursal de la Caixa a l'esquerra. Just davant de la Caixa surt el Carrer l'Antiga. Pujarem per ell i sortirem al Carrer Ginesta. Girarem a l'esquerra per aquest Carrer i al poc trobem per la dreta, en pujada, el Carrer Josep Maria Segarra. Pujarem per aquesta carrer sense deixar-lo, fent un revolt primer a l'esquerra i després a la dreta, sempre pujant, i finalment arribarem al més alt de l'urbanització. Just quan el carrer comença a fer baixada veiem a l'esquerra un carreró formigonat que puja entre dos cases. Girarem i pujarem per aquest carrer i apareixerem al dipòsit d'aigües del que parlen gairebé totes les ressenyes d'aquesta muntanya. Si es vol, es pot pujar uns quants metres més, fins al desviament de camins de pujada i baixada, per la pista ja que es troba en molt bon estat i és apta per tot tipus de vehicles

Com que la ressenya de la FEEC abans esmentada es molt fidel i complerta, no em complicaré la vida i simplement us deixo l'adreça web de la ressenya.